ფორმულა 1, როტორული ძრავა, ფორმულა, მაზეი ფორმულა
Aa
Aa

პირველი ხუთროტორიანი ძრავა მსოფლიოში, F1 V10-ს კლასიკური ჟღერადობით

სამყაროში, სადაც თითქმის ყველა ხმაურიან ძრავას უკვე Formula 1-ის V10-ს ადარებენ, რთულია ეს ტიტული დამსახურებულად მოიპოვო. თუმცა ეს უნიკალური პროექტი, რომელიც დევიდ მაზეის ეკუთვნის, შესაძლოა სწორედ ის იშვიათი გამონაკლისი იყოს.

პროექტი სახელად Formula Five უნიკალური კონსტრუქციაა, რომელიც მასიური ხუთროტორიანი ძრავით მუშაობს. კონფიგურაცია იმდენად კომპლექსურია, რომ შესაძლოა ის ამ ტიპის ერთადერთი ნამუშევარიც კი იყოს. თანაც, განსხვავებით უამრავი YouTube პროექტისგან, რომლებიც F1-ის მსგავს ხმას გვპირდებიან, ამ მანქანის ჟღერადობა იმდენად ზუსტია, რომ F1 V10-ს ის უფრო ჰგავს, ვიდრე თვითონ F1 V10 საკუთარ თავს.

Mazzei Formula-ს დამფუძნებელი დევიდ მაზეი თავისი ტექნიკური ნიჭითა და ხელოვნებით უკვე ფართოდ არის ცნობილი — მას ეკუთვნის ლეგენდარული ოთხროტორიანი RX-7-იც. ახლა კი უფრო ამბიციური გამოწვევა აირჩია: ხუთროტორიანი კონსტრუქცია, რომელიც Superlite SL-C-ს მსუბუქ პლატფორმაზეა აგებული. მაზეიმ პროექტზე მუშაობა 2021 წელს დაიწყო და პროცესის პარალელურად რეგულარულად აზიარებდა განახლებებს GT40-ის მოყვარულთა ფორუმზე.

„პირველი ხუთროტორიანი ძრავა მსოფლიოში“, – წერდა მაზეი სოციალურ ქსელში. „ამჟამად, უკეთესი ბალანსისთვის მუხლა ლილვი გათიშულია. ახლა უკვე ვფიქრობთ სრულად პერიფერიული პორტის, მოდიფიცირებული G57 ტურბოს და სხვა ცვლილებების დამატებაზე. მიზანი მარტივია – უკანა ბორბლებზე 1 500 ცხენის ძალა და V10 F1-ის მსგავსი ჟღერადობა“.

როგორ ახერხებს როტორული ძრავა F1-ის V10-ის იმიტაციას? მთავარი სხვაობა არის ის, რომ ჩვეულებრივი დგუშიანი ძრავებისგან განსხვავებით, რომლებიც სიმძლავრეს ყოველ მეორე ბრუნზე ავრცელებენ, როტორული ძრავები როტორის ყოველი სრული ბრუნვისას სიმძლავრის პულსს წარმოქმნიან. ხუთი როტორით, რომლებიც ერთმანეთისგან 72 გრადუსით არის დაშორებული, ეს სისტემა თითქმის იდეალურად იმეორებს V10 ძრავის აფეთქების რიტმს.

Mazzei-მ, ლეგენდარული Mazda 787B-ის მსგავსად, ხუთი ერთნაირი სიგრძის კოლექტორისგან შემდგარი გამონაბოლქვის სისტემა შექმნა. ხმის სიხშირეების ჭკვიანური რეგულირების წყალობით, მოსალოდნელია, რომ მხოლოდ 9 000 ბრ/წთ-ზე ის იმავე მაღალი სიხშირის ტონებს გამოსცემს, რასაც F1 ძრავა 18 000 ბრ/წთ-მდე ამუშავებისას.

გარდა ძრავისა, მოდელში გამოყენებულია Holinger MXT-ის თანმიმდევრული გადაცემათა კოლოფი, რომელიც ჰაერის ზეწოლით მუშაობს და საშუალებას იძლევა მარტივად და სწრაფად გადართო სიჩქარეები. ამავდროულად კი, 3.3-ლიტრიანი ხუთროტორიანი ძრავა ექვსსაფეხურიანი მშრალი ქვეშის მქონე კარტერის შეზეთვის სისტემითაა აღჭურვილი. საბოლოო ჯამში, ეს სწორედ იმ ტიპის მექანიკაა, რომელიც პროფესიონალ ინჟინრებსაც კი შთაბეჭდილების ქვეშ მოაქცევს.

მსგავსი სიახლეები