ელექტრომობილი, მეორადი ავტომობილები, ჯენერალ მოტორსი, ჯენერალ მოტორსი ივ1
Aa
Aa

რამდენიმე ასეული ათასი მოდელისთვის, რომლის ისტორიიდან წაშლასაც GM ცდილობდა

General Motors-ის EV1 სპეციალურად შექმნილ, მასობრივი ბაზრისთვის განკუთვნილ ელექტრომობილად განიხილება. თუმცა სერიული რაოდენობით ეს მოდელი არასდროს გამოუშვიათ. რეალურად, ორი თაობის განმავლობაში მისი მხოლოდ 1 100-ზე ოდნავ მეტი ეგზემპლარი აწარმოვეს და დღემდე, მხოლოდ რამდენიმე ერთეულია შემორჩენილი.

ელექტრომობილების ისტორიისთვის ამ ავტომობილის მნიშვნელობისა და იშვიათობის გათვალისწინებით, ალბათ გასაკვირი არ უნდა იყოს, რომ მეორადი ავტომობილების ბაზარზე მისმა გამოჩენამ დიდი ყურადღება მიიპყრო. თუმცა ალბათ ცოტა თუ ელოდა, რომ ეს ელექტრომობილი 104 000$-ად გაიყიდებოდა.

ელექტრომობილების ისტორიაში ამ ავტომობილის მნიშვნელობისა და იშვიათობის გათვალისწინებით, ალბათ გასაკვირი არ არის, რომ როდესაც ამ კვირაში ბაზარზე ერთი გამოჩნდა, მან დიდი ყურადღება მიიპყრო. ეს პერსპექტივაში უფრო მეტია, ვიდრე ახალი Tesla Cybertruck-ი.

General Motors-ი ელექტრომობილებს არ ჰყიდდა, უბრალოდ მომხმარებლებზე აქირავებდა. თუმცა შემდეგ პროექტის შეწყვეტის გადაწყვეტილება მიიღო, მომხმარებლის მანქანები უკან წაიღო და გაანადგურა. ცნობილია, რომ დაახლოებით 40 მათგანი კომპანიას ეკუთვნოდა. მიუხედავად იმისა, რომ ნაწილი კერძო საკუთრებაში კვლავ რჩება, მათი უმეტესობა უნივერსიტეტებსა და მუზეუმებს ეკუთვნის.

ახლა კი, 1997 წლის ვერსია გაიყიდა. მის შესახებ ძალიან მცირე ინფორმაციას ვფლობთ, თუმცა ერთი შეხედვითაც ჩანს, რომ ავტომობილმა ღია ცის ქვეშ დიდი დრო გაატარა - ჩამსხვრეულია გვერდითი ფანჯარა და წინა საქარე მინა. The Autopian-ის მიერ ჩატარებულმა გამოძიებამ აჩვენა, რომ მანქანა ატლანტას უნივერსიტეტის საზოგადოებრივი უსაფრთხოების სააგენტოს მიერ მიტოვებულად იქნა მიჩნეული.

მსგავსი სიახლეები

ცხელი ამბები